ინკლუზიური განათლება

   ინკლუზიური განათლება გულისხმობს სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლის ჩართვას ზოგადსაგანმანათლებლო პროცესში თანატოლებთან ერთად.

   სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე მოსწავლე, რომელსაც, თანატოლების უმრავლესობასთან შედარებით, აქვს სწავლასთან დაკავშირებული სირთულეები ვერ ძლევს ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებულ მინიმალურ მოთხოვნებს და საჭიროებს სპეციალურ საგანმანათლებლო მომსახურებას. კერძოდ, ეროვნული სასწავლო გეგმის მოდიფიცირებას ან ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის შემუშავებას.

 მეხუთე და მეექვსე კლასებში  სწავლობენ მოსწავლეები: შიკო ასლოევი,ლუკა ხაჩიძე ილია ეგრისელაშვილი რომელსაც მიენიჭა სსსმ მოსწავლის სტატუსი, სპეციალურად მისთვის შევადგინე ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა, ისტორიაში.გეგმის შედგენისას გავითვალისწინე მისი გონებრივი შესაძლებლობები, ფიზიკური დარღვევა მას არ აღენიშნება, ვეცადე მასალა ისე შემერჩია , რომ მისთვის დაძკევადი და ათვისებადი ყოფილიყო.
მოსწავლის ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა
ზოგადი ინფორმაცია

მოსწავლე
ილია ეგრისელაშვილი
სკოლა
108- საჯარო სკოლა
კლასი
VI 
დაბადების თარიღი
21/05/2004
ასაკი
11 წლის
მშობელი/მეურვე
სალომე ბერიძე
ტელეფონი
5715220404
მისამართი
სამგორის დას მე 2 შეს.. 40
ისგ- შექმნის თარიღი
01/03/2016
საგანი: ჩვენი საქართველო
საგნის მასწავლებელი: ნანა ზაზანაშვილი
მოსწავლის ისგ-ზე პასუხისმგებელი პირები: სკოლის სპეციელური პედაგოგი, მასწავლებელი, მშობელი

 მიმართულება : დრო და სივრცე
გრძელვადიანი მიზნები
საზ.მეც. V-VI.1. მოსწავლეს შეუძლია რუკების კითხვა და გამოყენება
საზ.მეც. V-VI.2. მოსწავლეს შეუძლია გამოიყენოს და შექმნას
ინფორმაციის გადმოცემის სხვადასხვა საშუალება(ჩანახატი, ფოტო)
(მიზნები გამარტივებულია)
მოკლევადიანი მიზნები
·         დაასახელებს საქართველოს მოსაზღვრე ქვეყნებს და მსხვილ ობიექტებს
·         უჩვენებს გზებს , რომლითაც საქართველო უკავშირდება გარე სამყაროს.
·          

მიზნის შესაბამისი აქტივობები
მასალა
სად სრულდება აქტივობა (კლასი, რესურს ოთახი)
მასალის მომზადებაზე პასუხისმგებელი პირი(მშობელი, პედაგოგი, ფსიქოლოგი და სხვა)
აქტივობის განმხორციელებლი პასუხისმგებელი პირი
მასწავლებელი უჩვენებს რუკას მოსწავლეს და სთხოვს მოძებნოს საქართველოს მეზობელი ქვეყნები,ჩამოწეროს რვეულში.
საქართველოს რუკა, სამუშაო რვეული, სახელმძღვანელო
საკლასო ოთახი
მასწავლებელი
მასწავლებელი
მოსწავლეს მიეწოდება რუკა, რომლის დახმარებით მოსწავლე განსაზღვრავს მხარეებს. აღწერს 2-3 წინადადებით
საქართველოს რუკა,
საკლასო ოთახი
მასწავლებელი
მასწავლებელი
მოსწავლეს ეძლევა სურათები და ილუსტრაციები სხვადასხვა ისტორიული პერიოდების და აღწერს 2-3 წინადადებით ასახულ მოვლენებს
ილუსტრაციები, სამუშაო რვეული
საკლასო ოთახი
მასწავლებელი
მასწავლებელი

ზოგადი ინფორმაცია

მოსწავლე
ლუკა ხაჩიძე
სკოლა
108- საჯარო სკოლა
კლასი
V
დაბადების თარიღი
26/10/2005
ასაკი
10 წლის
მშობელი/მეურვე
ირმა გვილია
ტელეფონი
551155308
მისამართი
კახეთის გზატკეცილი N65
ისგ- შექმნის თარიღი
23/02/2016
საგანი: ჩვენი საქართველო
საგნის მასწავლებელი: ნანა ზაზანაშვილი
მოსწავლის ისგ-ზე პასუხისმგებელი პირები: სკოლის სპეციელური პედაგოგი, მასწავლებელი, მშობელი

მიმართულება : დრო და სივრცე
გრძელვადიანი მიზნები
საზ.მეც. V-VI.1. მოსწავლეს შეუძლია რუკების კითხვა და გამოყენება
საზ.მეც. V-VI.2. მოსწავლეს შეუძლია გამოიყენოს და შექმნას ინფორმაციის გადმოცემის სხვადასხვა საშუალება(ჩანახატი, ფოტო)
(მიზნები გამარტივებულია)
მოკლევადიანი მიზნები
·         დაასახელებს საქართველოს მოსაზღვრე ქვეყნებს და მსხვილ ობიექტებს
·         უჩვენებს გზებს , რომლითაც საქართველო უკავშირდება გარე სამყაროს.
·         განასხვავებს და აღწერს დაცული ტერიტორიებს.


    მიმართულება:  გარემო და ეკონომიკა
გრძელვადიანი მიზნები
საზ. მეც. V-VI.11. მოსწავლეს შეუძლია დააკავშიროს საქართველოს გეოგრაფიული ობიექტები დასახლებების ტიპებთან
საზ.მეც. V-VI.13. მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა ბუნებრივი რესურსების რაციონალურ და მრავალმხრივ გამოყენებაზე
(მიზნები გამარტივებულია)
მოკლევადიანი მიზნები
·         ფოტოსურათის ან რუკის გამოყენებით აღწერს სხვადასხვა ტერიტორიისათვის დამახასიათებელ პეიზაჟს (მაგ: მთები, ტყეები და სხვა.)
·         ერთმანეთს ადარებს საკუთარი და სხვა დასახლებული პუნქტის ბუნებრივ პირობებს
·         აჯგუფებს ერთი მასალისგან დამზადებულ ნივთებს.

მიზნის შესაბამისი აქტივობები
მასალა
სად სრულდება აქტივობა (კლასი, რესურს ოთახი)
მასალის მომზადებაზე პასუხისმგებელი პირი(მშობელი, პედაგოგი, ფსიქოლოგი და სხვა)
აქტივობის განმხორციელებლი პასუხისმგებელი პირი
მასწავლებელი აჩვენებს მოსწავლეს საქართველოს რომელიმე კუთხის სურათებს, სთხოვს მას აღწეროს რამოდენიმე სიტყვით ან გააკეთოს ჩანახატი.
სახელმძღვანელო, სამუსაო რვეული, თაბახის ფურცელი, ფანქრები.
საკლასო ოთახი
პედაგოგი
პედაგოგი
მასწავლებელი აჩვენებს მოსწავლეს ძველი თბილისის სურათებს და სთხოვს შეადაროს თანამედროვე თბილისს, იპოვოს ცვლილებები და ჩამოწეროს სამუშაო რვეულში
ილუსტრაციები, სამუშაო რვეული.
საკლასო ოთახი
პედაგოგი
პედაგოგი
მასწავლებელი აჩვენებს მოსწავლეს ძველი ქართული საცხოვრებელი სახლის სურათებს და სთხოვს შეადაროს საკუთარ საცხოვრებელ სახლს, იპოვოს მსგავსება-განსხვავებები.
სახელმძღვანელო, სამუშაო რვეული
საკლასო ოთახი
პედაგოგი
პედაგოგი



მოსწავლის სახელი,გვარი: შიკო ასლოევი
კლასი: V კლასი
საგანი: ჩვენი საქართველო
საგნის მასწავლებელი: ნანა ზაზანაშვილი

მიმართულება : დრო და სივრცე
გრძელვადიანი მიზნები
საზ.მეც. V-VI.1. მოსწავლეს შეუძლია რუკების კითხვა და გამოყენება
საზ.მეც. V-VI.2. მოსწავლეს შეუძლია გამოიყენოს და შექმნას ინფორმაციის გადმოცემის სხვადასხვა საშუალება(ჩანახატი, ფოტო)
(მიზნები გამარტივებულია)
მოკლევადიანი მიზნები
·         დაასახელებს საქართველოს მოსაზღვრე ქვეყნებს და მსხვილ ობიექტებს
·         უჩვენებს გზებს , რომლითაც საქართველო უკავშირდება გარე სამყაროს.
·         განასხვავებს და აღწერს დაცული ტერიტორიებს.



მიმართულება:  გარემო და ეკონომიკა
გრძელვადიანი მიზნები
საზ. მეც. V-VI.11. მოსწავლეს შეუძლია დააკავშიროს საქართველოს გეოგრაფიული ობიექტები დასახლებების ტიპებთან
საზ.მეც. V-VI.13. მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა ბუნებრივი რესურსების   რაციონალურ და მრავალმხრივ გამოყენებაზე
(მიზნები გამარტივებულია)
მოკლევადიანი მიზნები
·         ფოტოსურათის ან რუკის გამოყენებით აღწერს სხვადასხვა ტერიტორიისათვის დამახასიათებელ პეიზაჟს (მაგ: მთები, ტყეები და სხვა.)
·         ერთმანეთს ადარებს საკუთარი და სხვა დასახლებული პუნქტის ბუნებრივ პირობებს
·         აჯგუფებს ერთი მასალისგან დამზადებულ ნივთებს.

მიზნის შესაბამისი აქტივობები
მასალა
სად სრულდება აქტივობა (კლასი, რესურს ოთახი)
მასალის მომზადებაზე პასუხისმგებელი პირი(მშობელი, პედაგოგი, ფსიქოლოგი და სხვა)
აქტივობის განმხორციელებლი პასუხისმგებელი პირი
მასწავლებელი აჩვენებს მოსწავლეს საქართველოს რომელიმე კუთხის სურათებს, სთხოვს მას აღწეროს რამოდენიმე სიტყვით ან გააკეთოს ჩანახატი.
სახელმძღვანელო, სამუსაო რვეული, თაბახის ფურცელი, ფანქრები.
საკლასო ოთახი
პედაგოგი
პედაგოგი
მასწავლებელი აჩვენებს მოსწავლეს ძველი თბილისის სურათებს და სთხოვს შეადაროს თანამედროვე თბილისს, იპოვოს ცვლილებები და ჩამოწეროს სამუშაო რვეულში
ილუსტრაციები, სამუშაო რვეული.
საკლასო ოთახი
პედაგოგი
პედაგოგი
მასწავლებელი აჩვენებს მოსწავლეს ძველი ქართული საცხოვრებელი სახლის სურათებს და სთხოვს შეადაროს საკუთარ საცხოვრებელ სახლს, იპოვოს მსგავსება-განსხვავებები.
სახელმძღვანელო, სამუშაო რვეული
საკლასო ოთახი
პედაგოგი
პედაგოგი
მასწავლებელი აჩვენებს მოსწავლეს სხვადსხვა მასალისგან დამზადებული ნივთების სურათებს და სთხოვს  დააჯგუფოს ცხრილში ერთი მასალისგან დამზადებული ნივთები.
ილუსტრაციები,სამუშაო რვეული.
საკლასო ოთახი
პედაგოგი
პედაგოგი

No comments :

Post a Comment